ویژگی های تابلوهای تبلیغاتی اثر بخش:

بیلبوردها باید تأثیری ماندگار و برق‌آسا در حافظه مشتری بگذارند به‌طوری که بعد از اینکه بیننده از محل دور شد، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند. تبلیغ بر روی بیلبورد باید در زمان بسیار کوتاه قابل خواندن باشد. در حالی که اتوموبیل با سرعت زیاد از کنار یک بیلبورد عبور می‌کند، سرنشینان آن باید بتوانند آن را بخوانند و یا پیام مورد نظر را دریافت کنند.

جذابیت بصری در طراحی بیلبوردها

سرعت انتقال پیام

جانمایی مناسب بیلبوردها

نصب بیلبوردها بر اساس نوع مخاطب

سرعت باد، شکل آیرودینامیک تابلو، وزن المان های تبلیغاتی، ارتفاع تابلو، نحوه عملکرد تابلو به صورت کنسول یا تیر دو سر ساده و ….. از عوامل مهم در طراحی سازه این تابلو ها می باشد.تابلو های تبلیغاتی از جلمه بناهایی هستند که نمی توان سازه و معماری آن ها را به روشنی تفکیک نمود.طراحی این تابلو ها با استفاده از led و سلول های نوری، بسیار جذاب تر می باشد. می توان برای تامین انرژی برق این تابلو در محل های که برق رسانی نشده اند اما در معرض دید هستند، از سلول های خورشید استفاده نمود.