دکوراسیون تجاری داخل یک فروشگاه، جدا از کیفیت کالایی که عرضه می کنند ، عامل بسیار مهمی جهت جذب مشتریان خواهد بود، که می تواند تاثیر مثبت و یا حتی منفی بر بیننده داشته باشد. بنابراین دکوراسیون تجاری داخل یک مکان تجاری از اولویت های صاحبان کالا می باشد . دکوراسیون فروشگاه و دکوراسیون رستوران (و به طور کلی هر فضای تجاری) بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد و اين امر با وجود طرحي كه طراح آن راخلق كرده است، به دست مي آيد. نحوه طراحی دکوراسیون داخلی تجاری یک مکان، ارتباط مستقیمی با نوع محصولاتی که در آن ارائه می شود، دارد. دکوراسیون داخلی تجاری یک فروشگاه، شامل آیتم هایی از قبیل طراحی قفسه ها, طراحی سقف, نورپردازی داخلی (نور مخفی، نور موضعی، نور عریض و ), طراحی ویترین, انتخاب رنگها و است. در طراحی دکوراسیون فروشگاه ها باید همواره توجه داشته باشیم که فضاهای تجاری، فضاهای بسیار گرانی می باشند و استفاده حساب شده از آنها اهمیت فراوانی خواهد داشت .